Morotspuré √

Det här med smakisar.. vad gillar era små knott bäst?

Vi har nu gått över från potatispuré till morotspuré & herregud va fort de slank ner!
Potatisen gick bättre & bättre för varje dag men de var fortfarande ingen hit, däremot
när vi gav Milo morotspuré idag ;) wow .. Jag kokade morötter tills dom blev mjuka & sen
körde jag det i mixern tillsammans med bröstmjölk. Det är ju så mycket sötare än potatis.
Jag ger honom smakisen mitt på dagen men sen behöver vi amma efter.. sen får han ju 
dessutom gröt varje kväll runt 17.00 & även det slinker ner som han aldrig gjort nåt annat.

Han är så söt Milo, för han ska hela tiden hålla skeden själv när han ska äta :) så duktig!



.. idag gjorde jag så att jag fryste in små smakportioner i "iskuber" av de
som blev över, som jag kan ta fram i sänder! ..Jag behöver tips, hur gör ni? 

Love .K

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sarah

Vi har gjort exakt likadant, först potatis sen morötter och varje kväll (5-6tiden) har vi gett gröt. Här var potatis favoriten :) funderar på att ge majs härnäst och sen kanske palsternacka? Kokar också allt extra mjukt o mixar till puré med bröstmjölken :)

2012-03-04 | 07:43:21
http://lovefroms.blogg.se/
Johanna

Åh, stora killen :D

2012-03-04 | 09:40:50
http://alltommalta.com
Angelica

Glöm inte att sila majspuren så att skalen inte kommer med. Majs va Gustafs favvo och broccoli :-) han är så duktig lillkillen!

Ikväll åker våra gäster hem och även Henka tills på onsdag. Hoppas vi kan ses snart igen! Många kramar

2012-03-04 | 10:53:27
http://filippasmamma.blogg.se/
Anonym

Ah söt skrutt! :) vi premiär pröva smakis idag och jäklar så bra det gick! :) ser ju sååå kul ut när dom smakar för första gången!!!



Tänkte fråga m gröten och hur mycket Lill killen får?! Kram kram Tilda

2012-03-07 | 22:20:24
http://solomag.se/tilda
K svarar

Sarah - roligt att de kan vara så olika.. Milo är helt tokig när han äter! .. finns typ inget stopp i honom, utan vill bara ha mer o mer :p Nu har jag även börjat ge honom lite fruktpuré efteråt :) Hur mycket ger ni er lill-kille? :)



Angelica - tack för tipset! .. får se om jag kör majs eller kanske avocado härnäst :) Ja.. vi ses snart tycker jag! Kram



Tilda - Åh va roligt, visst är de såå sött?! :D vad gav ni henne? Angående gröten så började jag med smakportion (2 msk vatten & ca 1 1/2 msk pulver) men de gick så bra & jag märkte att han ville ha mer så nu får han en hel portion som är 1 dl vatten & ca 3/4 dl pulver.. :) Och sen har jag även börjat med att han får lite Ella´s Kitchen fruktpuré efteråt! Det gillas. KRAM

2012-03-08 | 19:11:29
http://dictumfactumbyk.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!