Dopet!

Lördagen den 17 december 2011 var de dags för dop..
men inte vilket som helst utan för vår lille ögonsten :)
Milo Anders Ludwig

Veckan innan dopdagen så var det kort & gott full kaos hemma hos familjen Lindberg..
fix & planering, tårtor som skulle hämtas, de skulle bakas till 70 pers & köpa dekoration..
Men dagen kom & den blev fantastisk! .. det är en dag som jag aldrig kommer att glömma.

Eftersom vi bor utomlads så hade vi ju inte träffat våra nära & kära på så länge,
vissa hade vi inte sett på flera år. Så det var ett perfekt tillfälle att samla släkt & vänner.
Dock hade jag önskat att man fick mer tid att mingla runt bland gästerna som man inte
träffat på så länge.. men så är de väl & jag är så tacksam för att så många kom :)


Som någon även skrev i lillprinsens dopbok som vänner & släkt skrev i under fikat så
blev det ett väldigt musikaliskt dop med mycket musik & sång. På väg in i kyrkan-
samt på väg ut spelades Circle of life på orgel, därefter sjöng jag - Kärleksvisan
(kunde inte hålla mig för gråt, så känsligt blev det), Ida sjöng Älskade barn & morbror
Dennis sjöng You´ll be in my heart (en ihopsättning av både svensk & engelsk version)
Och vi hade två psalmer - Tryggare kan ingen vara & Du vet väl om att du är värdefull !

Precis allt blev lyckat, Milo var så lugn & fin inne i kyrkan.. & att få vatten på
huvudet under själva dopet var inga problem för någon som älskar att bada ;)
.. de enda han inte tyckte va kul var när vi höll händerna över hans lilla huvud,
då började han vrida & vända.. & mot slutet somnade han i pappas famn! Gudmor Lina
hade skrivit en fin dikt som hon läste i kyrkan. Mitt gudbarn, Petronella hällde upp dop-vattnet..
Gudfar Tomas höll ett fint tal efteråt :) All fika var poppis & lillprinsen övervälldes av fina gåvor.

Dopdagen blev som vi önskat minnesvärd & alldeles p e r f e k t !


Stämningsfullt inne i kyrkan & själva dopet.. & prästen var suverän


Sång av mamma, Ida (Dennis flickvän) morbror Dennis


Gotte-hörnan.. Dom fina tårtorna & all bakning var uppskattat, speciellt cake pops.


alla gäster, nära & kära.. släkt & vänner
& gudfar Tomas höll ett fint tal


Och tillsist, presentöppning! Herregud va mycket & fina saker Milo fick. TACK allesammans!


Tack till min mammi som hjälpte till att boka präst & kryka & framför att baka..
även svärmor & mormor som osså bakade för att få ihop de & sen till Charlotta
som gjorde den söta barban & dekorationen på tårtorna - jag blev jättenöjd!

Jag efterlyser bilder & filmklipp från dopet.. så om ni har några
så skulle jag bli såå glad om ni ville skicka dom till mig!


Love .K
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Gud vilket fin dop ni såg att ha!!

Kram Christina

2012-01-13 | 16:10:39
Anonym

ÅH vad härligt å så mycket kärlek!

2012-01-13 | 18:15:31
Johannaty

Så fint :)

2012-01-14 | 09:05:28
http://johannaty.blogg.se/
Sarah

Åh vad fint ert dop såg ut att vara! :) jag håller på att planera vår sons just nu och du gav mig massa inspiration!

2012-01-14 | 13:00:39
http://lovefroms.blogg.se/
hanna

Vart e din klänning i från som du hade på dopet? Jättefin var den :) ska på bröllop nästa månad och den skulle passa perfekt!

2012-01-14 | 19:22:53
K svarar

Tack allesammans :) Ja de va en FIN dag!



Sarah - Ja va roligt! Hoppas ni får en lika mysig dag som vi :) Lycka till med planeringen..



Hanna - Klänningen är från H&M, de blev ett panikköp för jag ville ha något ljust men inte för somrigt. Men jag tokgillar den, den sitter som en smäck & var en perfekt amnings-klänning.

2012-01-14 | 20:33:50
http://dictumfactumbyk.blogg.se/
Jenny Arnell

Wow! Vad vackert allt ser ut! Puss på fina familjen!

2012-01-15 | 15:29:11
http://jenny.spotlife.se
Hanna

Hej, sökte inspiration till vårt kommande dop och blev sugen på att göra cake pops. Har ni gjort dem själva eller beställt? Har du tips på bra recept? Vart har ni beställt tårtorna?

2012-05-11 | 18:50:51
Janni - Mama till Lilly & Loah

Superfint dop och dukning.
Jag undrar över ställningen till cake popsen. Har ni köpt den eller gjort själva, i så fall var eller hur?
Vi har dop om mindre än två veckor och jag behöver lite tips :)
Kram

2013-06-03 | 21:36:17
http://www.innaj.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!