Milo 5 månader

I onsdags blev lillprinsen 5 månader 
Milo väger nu 6,72kg & är 64cm lång


  .. jag kommer fortsätta att säga det gång på gång, men vart sjutton tar tiden vägen?
de känns ju som det var igår som jag fick upp det lilla knytet på mitt bröst!
.. men som man säger, tiden går fort när man har roligt.. 


Som tidigare så utvecklas han i en himlans fart & nu upptäcker/lär han sig 
verkligen något nytt varje dag. De verkar som att han tror sig vara en opera sångare
eller liknande för rösten provas på högvarv, allt ifrån aaaoooäää till att gå upp i falsett iiiii ;)
Babblar gör han mestadels på morgonkvisten men sen brukar han även dra till med en
riktig djup konversation under dagen om han hittar någon rolig att berätta de för såklart !

Leksaker är mycket uppskattat nu, han älskar färglada prylar som helst låter skojigt &
han sträcker sig efter allt som kommer i hans väg, de ska greppas & kanske smakas lite på :)
Hoppgungan blir mer & mer poppis & han älskade när han fick prova en Jumperoo här om dan.
 Han tycker det är kul att ligga på mage & leka OM han har leksaker runt omkring sig & han
har fritt fram att rulla som han vill :) Han rullar nu både från mage-rygg & rygg-mage.



Milo kämpar varje dag med sina baby-situps för att försöka komma upp i sittposition,
han är inte där än men på god väg! Men att sitta med lite stöd är inga problem samt
att stå när han håller i ens fingrar. Han ser så nöjd ut lillkillen & han är riktigt stadig..

Vi går ju nu på babysim som är en stor succé. Han är lilla nemo själv med ett ständigt
leende på läpparna! Även när jag drar igång duschen hemma så vet han att det är dags för
ett bad & börjar skratta & sprattla med både armar & ben :) Badleksaker är kul nu osså!

Vi har fortfarande inte börjat med varken smakisar eller gröt & jag hel-ammar,
däremot ska vi testa nu i veckan tänkte jag! Tips på vad man ska prova först?
.. för dom senaste veckorna har han ändrat på sina sovrutinerna & behöver ammas ytterligare
en gång vid 23.00 så jag tror han behöver ett stadigare mål innan det är dags att krama kudden.

Han nattas på liknande sätt som tidigare, med en sång & en puss i pannan vid 19.00-19.30
& därefter somnar han själv utan ett pip. Men sen är han ju hungrig igen runt 22.00-23.00..
somnar om & behöver en ny blöja runt 4.00 på morgonen för att sen sova vidare till ca 7.00 ..
.. vid 7 tiden ligger han & jag bara & myser, pratar & kanske leker lite för att sen
amma en sväng innan vi (oftast) somnar om igen till 9.00 ! .. Så skönt!

Han tar en tupplur på 30-60 mins på förmiddagen & en på eftermiddagen
& sen blir det ofta en lur mitt på dagen osså om jag är ute & promenerar..
Vi använder fortfarande liggdelen till lillprinsen & han trivs fortfarande i den :)
& när han väl är vaken så får han sitta upp med ett täcke uppbullat bakom ryggen!
Dock tror jag att vi ska byta till sittdelen inom en snar framtid då han är väldigt social &
vill se & upptäcka den stora vida världen & ha koll på allt som händer & sker när han är vaken.

Milo är fortfarande världens gladaste lilla kille & tycker det är spännande med andra bebisar,
han har inga problem att någon annan håller i honom & bjuder gärna på ett leénde eller två!
Han är som sagt superkittlig under armhålorna & ljumskar & kan skratta tills han
kiknar bara om man ska ta av honom kläderna, lilla söööööötnos!

Han använder napp men jag ser mer & mer att den lilla tummen börjar bli en klar favorit..
något annat som har upptäckts är fötterna & att snutta på hans små stortår :) Såå sött

.. han dregglar fortfarande som en vattenkran, ja näst intill ett vattenfall faktiskt
& att få bita på antingen Sophie, mammas/pappas finger eller en bitring verkar va
det bästa just nu.. jag kollar & känner efter om jag kan se nån tandsing men inte än!

Han ger oss såå mycket kärlek så jag tror att det snart bubblar över..






Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Angelica

Han är en riktigt glad och go liten kille den där Milo.

Både jag, Filippa och Gustaf är så glada att vi fått träffat sötnosen, jag inte bara prinsen utan dig med såklart :)

Hoppas vi ses snart igen...KRAM

2012-02-19 | 14:31:39
http://filippasmamma.blogg.se/
Pi - Mamma till Frank

Men spinkoooo! Frank är ju en bjässe jämfört med han :D

2012-02-19 | 16:24:37
http://thelittlefamily.se
K svarar

Angelica - ni är för goa :) vi är glada att vi träffat er osså!!



Piia - haha du är kul! ja de skiljer verkligen på dom nu, måste vara för att Milo bara får bröstmjölken än.. :)





»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!