Föräldrakurs √

Igår var jag & J på vår första föräldrakurs! ..

Och det som dom gick igenom igår var just värkar, förlossning samt
smärtlindring under förlossning.. Tack & lov kände jag igen mycket tack vare
de böcker jag har läst. Däremot kanske det är bra att införskaffa mig en
förlossningsbok även på engelska så blir det ännu enklare att hänga med!



Eftersom vi missade två gånger när vi va i Sverige så har vi tre lektioner kvar
.. & nästa gång ska vi gå igenom Breast feeding & få gå en rundtur på sjukhuset!
.. Rundturen, de ser jag verkligen fram emot. Spännande :)

Har ni andra blivande mammor börjat fundera på bedövning/smärtlindting?

Eller ni som redan varit med om det, vad valde ni/skulle ni rekommendera?


Love .K


Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Jag hade inte så mycket val, fick inte ta epidural eller ngt pga min blödarsjuka. Men jag använde TENS apparaten dom första 12 timmarna, den va iallafall distraherande o masserade ganska skönt me dom elektriska stötarna. Sen körde jag på lustgasen, de hjälpte mig att komma ihåg att andas rätt, typ profylaxandning. Blev lätt så att man glömde bort det annars och bara låg o spände sig för de gjorde så ont. Så den kan jag rekommendera. Man tog sig genom värkarna lite lättare då iallafall även om de inte tog bort ngn smärta.



Kram!

2011-08-18 | 18:34:43
http://ourlittlemiracle.blogg.se/
Linn

Jag ville ha epidural... Va livrädd inför när Elsa skulle födas. Men när jag väl bad om den så var det too late för det var liksom dags. Så vill du ha den så säg till i tid!

Jag provade en icke kemisk smärtlindring som dom kallade för kvaddlar. Man får sprutor med sterilt vatten under huden där värkarna är som värst... Den smärtan (av sprutorna) önskar jag inte ens min värsta fiende!! Värre en hela förlossningen! TA INTE KVADDLAR!!!



Kram! Längtar efter förlossningsberättelsen :)

2011-08-18 | 20:47:13
Sandra

Hej!

Jag hade tänkt vara stålkvinna och köra utan något. Mm tjena! Epiduralen var det bästa! Jag hade tur, för min förlossning gick snabbt. Vi var på sjukhuset i åtta timmar. Innan jag fick bedövning låg jag bara och skaka av smärta och sa ingenting. Efter bad jag Tommy sätta på musik och jag kunde vila. Så bedövningen var underbar! Jag hade tur att värkarna inte stannade av.

Lustgasen gillade jag inte alls. Det smakade och luktade illa. Haha :)

På dagen hemma hade jag en tens-apparat. Den fungerade ganska bra mot "lätta" värkar.



Hoppas du/ni får en bra förlossning! :) Kram

2011-08-19 | 12:52:03
http://comecrashingin.blogg.se/
louise

jag fick epidural med min första, lustgasen gjorde så jag spydde. fick även akupunkturnålar. med min tös så hann jag inte få nån bedövning då hon kom på 50min, o dom såg huvudet när jag kom in på förlossningen.



älskar din blogg!!

vilket datum är det sagt?

kram





»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!