Sömnbrist & Bebislista

Jag kan inte s o v a! Jag håller på att bli galen på detta..

Jag ligger & vrider & vänder (så gott som det går), springer på
toaletten stup i kvarten, försöker somna om men fötterna ömmar..
byter håll & slänger upp fötterna i högläge - hjälper inte.. blir kissnödig igen &
samtidigt magen ropar efter mat - tittar på klockan: 03.28! Upp, tar en banan,
går & lägger mig igen men ger tillslut upp när kissblåsan trycker på ännu en gång
(då har jag tappat räkningen på antal toabesök för länge sen)
.. slänger på mig min
morgonrock, sätter mig i soffan med en kopp grönt te & slår igång min lilla rosa (datorn)!


Jag hittade en √-lista till bebisen hos tessbloggar som jag precis har fyllt i..
Supermysig blogg & jag fastnade direkt. Kikade in hos henne av en slump
efter att ha läst tildafingal´s blogg, som även är en klar favorit ! Check them out.

 

TILL VAGNEN

(X) Barnvagn

(X) Regnskydd

(X) Myggnät

(X) Skötväska

(X) Åkpåse

(X) Varm filt

( ) Barnvagnsleksak

( ) Kudde & täcke

 

S O V A

(X) Spjälsäng  Får snart hem en Moses basket

(X) Spjälskydd

(X) Madrass

(/) Påslakanset

(/) Lakan

( ) Plastad frotté

( ) Leksaksmobil

(X) Filt

(/) Kudde & Täcke

(X) Napp

(X) Nallar

( ) Speldosa

 

SKÖTA & BADA

( ) Skötbord

(X) Tvättlappar

(X) Våtservetter

(X) Blöjor

( ) Frottélappar

(X) Rumpsalva

(X) Barnolja

( ) Febertermometer

( ) Borste & Kam

( ) Blöjhink

(X) Badbalja eller badhjälp till badkar

( ) Badcape

( ) Nässug

( ) Nagelsax

( ) Leksaksmobil

 

F Ö R S T A K L Ä D E R N A

(X) Pyjamas

(X) Bodys

( ) Mjukisbyxor

(X) Strumpor

(X) Mössor

( ) Vantar

( ) Ytterkläder

 

T I L L M A M M A

(X) Amnings-bh

( ) Amningsinlägg

( ) Bindor

( ) Bystvärmare

( ) Bröstpump

( ) Bröstvårtsalva

( ) Amningskudde

 

M Ö B L E R & P R Y L A R

( ) Byrå

( ) Babysitter

( ) Skallra

( ) Babygym

( ) Axelfiltar

( ) Nappflaska

( ) Mitt första år bok

(/) Bärsele

( ) Barnvakt

( ) Fårskinnfäll

(X) Snuttefilt

( ) Bitring

( ) Bilbarnstol

.. på föräldrakursen sist så insåg jag att jag var en av få som inte
har packat BB-väskan än! Jag är i v.36 (35+2) nu & mini kan ju faktiskt
få för sig att titta ut tidigare än beräknat.. Kanske är dags att slutföra alla köp
& packa BB-väskan så man slipper springa runt av ren panik i sista sekund..!

 

Har ni andra blivande mammor packat BB-väskan & köpt allt som ska köpas?


Love .K

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Fia

Jag packade den dan innan min igångsättning i v 37+5 ;) Även om ja åkte in och ut på förlossningen sista 6-7 veckorna innan det me pyspunka på ena fosterhinnan samt prematura sammandragningar, haha. Packade alldeles för mkt dock ;)

2011-08-30 | 16:55:06
K

Sv; hahaha ja men de är en sån sak jag skulle kunna göra.. men nu känns det som att jag vill va ute i god tid (för en gång skull) :p



Fia, har du tips på vad som borde packas & inte? :)

2011-08-30 | 18:58:04
http://dictumfactumbyk.blogg.se/
Johanna

Barnvakt: CHECK!

2011-09-01 | 01:17:37
http://alltommalta.com
Fia

Hahahaha! Ja lite förberedd är nog bra o va ;)



Jag packade way to much stuff! Men beror lite på hur länge ni får stanna kvar på BB.. typ 3-4 bodys, 2 par byxor, strumpor, blöjor fick vi på sjukan här i sve så de behövdes inte. Fanns även tvättlappar o allt sånt att tillgå, förlossningsbindor fick vi också ett helt paket på BB, men annars äre bra o ha me de. Första natten hade ja den klassiska "blöjan" o de behövdes kan ja säga ;) Sen räckte de me dom där tjocka gigantiska bindorna. Amningsinlägg, ja läckte som ett såll! Mjukiskläder till er båda, tofflor o knata runt i, data om ni vill kolla nån film eller så om ni blir kvar. De va guld för oss, vi hade ingen tv på rummet.. mobil + laddare. Godis/dricka till dig (vi fick men va skönt o ha me sig eget också som man tyckte om..) mat till pappan? Charlie fick inget när vi låg inne utan fick betala för allt. Hm, de va typ de ja kom på nu.. förlåt om de blev lite rörigt! Hojtar om ja kommer på ngt mer!



Eller justja, vi köpte en "Dinglis" - mjukisdjuren me speldosa i som ja hade spelat för honom i magen under graviditeten, la den bredvid honom när han hade kommit ut när han låg i baljan o han blev lugn av den.



Kraam!

2011-09-02 | 16:55:15
Fia

De viktigaste glömde ja ju - KAMERA!!!! ;)

2011-09-02 | 16:59:33
K - Livet på Malta & graviditeten

Sv;



Johanna sötnos, just i denna listan tror ja det är en "barnvakt/babyvakt" till när bebisen sover dom menar :) Men tack, nu vet jag vem som kanske får sitta barnvakt första gången, när de behövs ;D !



Fia: Tack va bra tips :) Ja hojta till om du kommer på nåt mer.. Kram

2011-09-02 | 18:31:48
http://dictumfactumbyk.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!