Mage & bebis update!

Barnet

Allmänt: I vecka 22 är kroppslängden omkring 22 cm (huvud/stjärt)
och vikten i medeltal 510g. Ögonlocken täcker hela ögat. Barnet
är känsligt för beröring och flyttar sig om du buffar på det. Naglarna
har vuxit ut och täcker fingertoppen. Lungblåsorna utvecklas men
är vattenfyllda hela tiden i magen. Vätskan pressas ut vid födseln.

 

Bebis: På senaste UL som var i måndags så vägde liten 430g.
H*n är som mest aktiv när jag sitter/ligger ner eller är
avslappnad annars är bebis snäll mot mamma!

 

Mamma
Allmänt: Hormonerna som förändras i din kropp kan göra så
att tandköttet svullnar upp och att du har lättare att få karies.
Kom ihåg att sköta din tandhygien ordentligt.

 

Jag: Mår fortfarande finfint. Huvudvärken är borta & jag
känner mig inte lika trött längre.. Näsblod är dock en sak
som jag får stå ut med 2-3 ggr/dag. Magen växer, ibland
känns den stor & ibland ganska liten! Jag känner av lillen
mer ofta nu, vilket jag älskar.. som nu till exempel :D

 

Pappa/partner

Allmänt: Ta vara på tiden under graviditeten. Fyll på kärlekskontot
och fördjupa er relation. Passa på att göra saker som kan bli svårare
att göra när barnet kommer. Gå på bio eller restaurang. Bjud in era
bästa vänner till en fest. Åk på en kortsemester. Ta hand om varandra.

 

J: Han försöker få kontakt med bebis genom att prata & pussa på magen
& bebis svarar genom sparkar men J kan fortfarande inte känna av dom!

 

Källa: www.vardguiden.se & www.growingpeople.se

 


På bilden har jag min bola som jag fick av mammi ♥

 

 

 

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!