Milo 6 månader

.. snart är Milo 7 månader & jag såg nu att hans 6 månaders utveckling inte var
publicerad så jag måste ju lägga upp den innan de är dags för nästa!!

Den 15 mars blev Milo 1/2 år.. Det absolut b ä s t a 6 månaderna i mitt liv!
.. förlossningsberättelsen kan du läsa här, kan inte läsa det utan att tårarna rinner av lycka 
Han ger oss & alla i hans omgivning så mycket kärlek.. fortfarande världens gladaste bebis!

..Han fortsätter med sina baby situps & väldigt snart tror jag att han kommer sitta upp..
ligger han på rygg så försöker han hela tiden kämpa sig upp & bara han greppar tag i ens
fingrar så kommer han upp utan problem, han är otroligt stark - en riktig kämparglöd!
Ligger han på mage så ålar han sig runt i en cirkel & ser ut som en liten daggmask :)
Står gör han osså stadigt & länge, om man låter han hålla i fingrarna.. här om dagen stod
han & höll sig i en låda full av leksaker & då kunde jag släppa honom så han stod själv ett
bra tag! ..  jag undrar om han har fått mammas gener & ska gå redan vid 7 månaders ålder?!

Vatten blir bara mer & mer roligt.. så fort vattenkranen sätts på så sprallar han i hela kroppen
& leendet är större än nånsin :) Efter varje måltid har vi som rutin att vi går in i badrummet,
tvättar händerna & ansiktet.. han blir överlycklig & tycker att det är jättekul att tvätta av sig!
Att få bada är fortfarande en klar favorit, både hemma & på babysim.. alltid med ett leénde.

Sovrutinerna har svajjat lite dom senaste veckorna då lillprinsen har haft mardrömmar men
det börjar bli bättre nu & rutinerna börjar falla på plats igen. Han somnar & sover fortfarande
i egen säng & nattning sker mellan 19.00-20.00 då han är trött.. sen ammar vi en-två gånger
under natten & därefter vaknar jag alltid runt 6 tiden av att en pratglad kille ligger & snackar m
gosedjur eller nappen. Jag älskar att gå in till honom på morgonen då jag alltid möts av ett glatt
leénde!Oftast ligger vi bara & myser en stund, ammar & sen somnar han igen till 8.00-9.00

Numera del-ammar jag oregelbundet & han äter nu fulla portioner 2 ggr om dagen.
Hemmagjord eller burk (om vi är ute) matpuré till lunch & sen gröt som kvällsmål
& sen får han alltid lite fruktpuré till efterätt ! Han är ett riktigt matvrak kan jag lova..

Just nu är han inne i en riktig mammaperiod, kan inte ens lämna rummet utan att
han börjar gråta .. typiska 6 månaders-fasen? Jag har även märkt av att han
har börjat bli "rädd" för folk, det har hänt flera gånger att han blivit livrädd om någon
(okänd) kommer för nära för snabbt eller håller honom! Däremot om han sitter i sin
vagn eller mammas/pappas famn så kan han skratta åt/med vem som helst.

Han älskar sin gåstol & ibland får man passa sig då han sätter en jäkla fart framåt..
blommor/växter sätter han full fart mot & tycker att det är jätteroligt att slita & dra i. 
Alla leksaker som är färgglada lyser eller har en glad melodi är det som gäller
just nu! Han älskar när vi sjunger & tar gärna i med egen skön-sång! baaaa laaaa baba..

Han har lärt sig att härmas .. om vi räcker ut tungan & gör pruttljud så gör Milo de..
han har även lärt sig att de är kul att göra de när man har mat i mun! b u s u n g e.

Milo väger nu 7,375kg & är 66cm lång 






Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!