Svar till Clara..



Svar: Tack för en fin kommentar, roligt att du gillar bloggen :) Och roligt med alla dessa frågor!
Stort Grattis till de lilla livet i magen får jag börja med att säga. Du har en spännande &
alldeles underbar tid framför dig. Självklart är de lite läskigt, de är ju så mycket frågor som
snurrar uppe i bollen.. men allt ger sig med tiden. Sen tror jag alltid det kommer finnas
stunder då det känns "läskigt" igen & man inte vet hur man ska agera osv

Haha jag känner igen det där.. Jag & J va oense i stort sett hela graviditeten.. ja,
till och med efter lillprinsen va född :p Han gick ju namnlös i 3 veckor, stackarn!

Eftersom vi inte visste vad som gömde sig i magen så klurade vi på både flick-
& pojknamn. MEN vi kom aldrig överrens! Vi listade upp namn som vi gillade men
oss hjälpte de tyvärr inte.. vi hoppades på att vi skulle se vad h*n såg ut som
när bebisen föddes, men icke! Jag ville ha ett namn som fungerar internationellt
(eftersom vi bor utomlands) & lite "ovanligt" medans J tycker om "gamla" namn så
som Svante, Torsten.. men de enda ja kunde se då var; "Hi, my name is Svaaanteey"
.. Milo hade jag på min pojk-lista hela tiden.. eller snarare jag var helt besatt i namnet :)
Vi fick hjälp från alla håll & kanter, vänner & familj men vi tyckte inte att de passade..
tillslut fick de bli någon slags kompromiss, jag fick välja förnamn om han fick J´s
efternamn. Och sen spelade betydelsen till namnet in väldigt mycket osså..
Milo betyder "efterlängtad kärlek" & de var han ju också vår lille skatt :)
Idag är vi iaf jättenöjda med namnet, han är helt enkelt en liten Milo!

Jag kan hålla med dig att man förknippar namn med personer.. de är jättesvårt!
.. det är ju ändå något som ens barn kommer att ha resten av sitt liv.
Jag vill helst inte avslöja de flicknamn som jag/vi tycker mest om,
OM det är så att Milo skulle få en syster någongång framöver..
Men kolla internet, böcker & spärra upp öronen på alla namn
du hör så är jag säker på att ni kommer på ett bra namn tillslut :)

Hoppas du är nöjd med detta till svar & framförallt lycka till!

Love .K




Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Clara

Tack för svar! :) och Svante var ett riktigt fint namn, ingenting man tänkt på tidigare. Förstår dock vad du menar ifall det som i ert fall ska fungera nationellt, men det ska jag faktiskt lägga upp som förslag, haha. Väldigt vackert!!

Förstår också att du inte vill dela med dig av flicknamn om ni redan nu har något som du verkligen känner att DET måste hon heta. En anledning till att vi har problem med namn nu är för att jag berättade för mina kompisar vad JAG ville döpa min barn till, nej men då tog ju gärna ena kompisen det namnet. skapligt surt faktiskt......

2012-01-12 | 21:17:00
Clara

Tack för svar! :) och Svante var ett riktigt fint namn, ingenting man tänkt på tidigare. Förstår dock vad du menar ifall det som i ert fall ska fungera nationellt, men det ska jag faktiskt lägga upp som förslag, haha. Väldigt vackert!!

Förstår också att du inte vill dela med dig av flicknamn om ni redan nu har något som du verkligen känner att DET måste hon heta. En anledning till att vi har problem med namn nu är för att jag berättade för mina kompisar vad JAG ville döpa min barn till, nej men då tog ju gärna ena kompisen det namnet. skapligt surt faktiskt......

2012-01-12 | 21:17:44
Clara

Tack för svar! :) och Svante var ett riktigt fint namn, ingenting man tänkt på tidigare. Förstår dock vad du menar ifall det som i ert fall ska fungera nationellt, men det ska jag faktiskt lägga upp som förslag, haha. Väldigt vackert!!

Förstår också att du inte vill dela med dig av flicknamn om ni redan nu har något som du verkligen känner att DET måste hon heta. En anledning till att vi har problem med namn nu är för att jag berättade för mina kompisar vad JAG ville döpa min barn till, nej men då tog ju gärna ena kompisen det namnet. skapligt surt faktiskt...... (läs: Min kommentar tidigare verkar inte riktigt vilja ta sin plats på bloggen, ha så hoppas inte att den dyker upp 40 gånger nu bara för att jag försökt så mycket ;))

2012-01-12 | 21:26:19
Clara

Haha så kom alla upp nu istället! Ber så hemskt mycket om ursäkt!! allt bugga upp.... ;)

2012-01-12 | 21:27:18
K svarar

Ja Svante är fint :) .. de va INTE snällt av din vän! Ni får försöka hålla i namnen som ni tycker mest om tills er lilla är född så ingen snor favoritnamnet framför ögonen på er (igen). När är bf? :)

2012-01-12 | 21:40:47
http://dictumfactumbyk.blogg.se/
Clara

Beräknat till den 4 Juni, jag själv fyller år några dagar innan så vore kul om det vart en liten tidigare fram titt, helt klart ;) men just nu känns det som att det är en evighet fram tills dess. orkar inte vänta! haha.

Man lär sig av sina misstag så absolut de lär vi göra i fortsättningen!

Jag måste bara få berömma dig ännu en gång för en fantastisk blogg! Den är inte subjektiv som så många andra "mamma-bloggar" är.

2012-01-12 | 22:49:22
K svarar

Åh en liten sommar-bebis :) de kommer säga poff & så har ni lillen/lillan här! Tack, de värmer i hela kroppen :) superkul att du gillar den.. de är sådana kommentarer som får en att vilja fortsätta skriva :)

2012-01-13 | 09:59:49
http://dictumfactumbyk.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!