Ett barnvagnsvänligt Malta..

Idag började jag dagen med en frukost på Mint tillsammans med
ett gäng härliga tjejer.. även ett nytt ansikte Julia, mycket trevligt :)

Sen gick jag förbi butiken innan jag & Johanna tog våra barnvagnar
mot dagens mission - en prommis upp till Lidl i San Gwann.. jag va på
jakt efter cellofan-papper till butiken & ladda upp inför jul! Men tack & lov att
Johanna gjorde mig & Milo sällskap.. för de första var de en ren pärs att ta sig
u p p för alla branta backar med barnvagn & sen köpte jag 30 rullar cellofan
så jag vet inte om jag hade klarat det på tuman hand faktiskt :p Katastrof..

På vägen hem konstaterade vi en gång för alla att Maltas vägar/gator I N T E är anpassade
för barnvagnar! Vi fick alltså sicksacka mellan trottoarerna, stoppa bilarna för att kunna
korsa vägen för att trottoaren helt plötsligt var för smal & balansera på kanterna för
att komma fram.. Och inte nog med de så är det så mycket gropar i trottoarerna
så lilleman kommer få hjärnskakning inom kort.. om han inte redan har de?!

Jag citerar Johanna; Standpromenaden må va tråkig men guuud så bra (läs bred)


En glad Johanna i San Gwann.. Tack för hjälpen - du är en stjärna!

Behöver jag ens säga något? .. barnvagnsvänliga trottoarer

dagens inköp på Lidl i San Gwann: Cellofan


tummen upp för den b r e d a strandpromenaden..

NU: Krama kudden

Love .K
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

Ni är ju inte kloka ! Vore det inte klokare att ha tagit bussen ?? Fast jag vet ju att du är ju ganska lik mig , jag hade nog också ha promenerat !

2011-11-09 | 17:11:34
K svarar

haha ja mammi, du vet ju hur backarna är dit.. Såhär i efterhand så hade de vart bättre att ta bilen men de är lätt & va efterklok :p

2011-11-09 | 22:43:39
http://dictumfactumbyk.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!