ändrade planer..

Efter många motgångar så kom jag tyvärr inte iväg på mamma-bebis-träffen idag..
istället gick vi ner till Candynavia för att lämna en check & sen hem tog vi oss hem
igen för en storstädning av lägenheten.. lilleman har haft magknip & inte bajsat en
enda gång idag stackarn :( så de enda som gjorde honom lugn(are) var babybjörnen,
så där gick jag med Milo hängandes på magen & med dammsugarn i handen.. den
där uppfinningen är ju förjäkla bra alltså - en mammas räddare i nöden i vissa fall :)

Finns det något man kan göra när ens bebis har så ont?
tips, som kan få magknip att släppa? Jag lider när han har ont..


Nu ska jag slänga mig i säng.. grabbarna sover redan & jag håller egentligen på att dö
av trötthet pga den lilla sömn jag fått inatt. Imorgon får vi finbesök av svärisarna
& Milo ska få träffa sin farmor, farfar & farbror för första gågnen :) Mysigt!


Såhär såg det ut idag.. nästan lite kusligt väder men himla mysigt ↓





Nattinatt. K:h:

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Linn

Det finns droppar på Apoteket som alltid funkar. Minifom heter domich ska ges varje gång innan han matas. Vet inte hur du kan få tag på dom där nere dock... Kanske be svärisarna köpa med?! Efter 2 dar är bebis som ny :)

2011-11-02 | 00:43:02
K - Livet på Malta & som mamma!

Sv; Tack Linn :) när Lina kom ner hade hon med sig miniform o sen semperdroppar, ska köra stenhårt på dom nu o få bort lillemans magont! Kram

2011-11-02 | 09:46:17
http://dictumfactumbyk.blogg.se/
Kristin

Vi har varit på La Mere med både mina föräldrar och svärföräldrarna, hur gott som helst! Men inte så stort, om man tänker barnvagn... Men det går säkert att lösa på något sätt :) Babybjörn kanske :)

2011-11-02 | 12:02:50
http://kristinalexandra.blogg.se/
louise

massera fötterna. har funkat på båda mina. lugnar magen o en o annan fis kan släppas. inte för hårt o inte för försiktigt utan lagom. älskar din blogg!!!

K - livet på Malta & som mamma

Sv; tack louise :) va roligt att höra! Massera-fossingarna-trixet ska jag absolut prova på honom!

2011-11-02 | 23:51:59
http://dictumfactumbyk.blogg.se/
Anonym

Hej! Jag har själv 2 barn och förstår hur jobbigt de är då ens plutt har ont, jag har kokat fänkåls frön, kummin och lite anis ihop till te, låtit de svalna och gett dem titt som tätt istället för vatten. De har hållt magknipen borta och hållt magen i trim för dem. Lycka till.

2011-11-04 | 08:58:17
Anonym

Hej Kajsa! Jag läser din blogg flitigt! :) På både Elsa och Albin har jag använt febertermometern i rumpan. Det absolut bästa, sen massera lite på magen och svisch, sen tar det inte lång tid innan magen är igång igen ;)



stor kram, Helena

2011-11-07 | 07:09:21
K svarar

Anonym, tack för tipset :) en riktig huskur!



Va roligt att höra att du läser bloggen Helena :) de är alltid kul när ni kommenterar, så man får se vilka som läser den egentligen! Åh vilket bra knep.. Nu har han äntligen fått ur sig en lass :P men värt att komma ihåg till nästa gång.. KRAM

2011-11-11 | 07:52:08
http://dictumfactumbyk.blogg.se/
K svarar

Anonym, tack för tipset :) en riktig huskur!



Va roligt att höra att du läser bloggen Helena :) de är alltid kul när ni kommenterar, så man får se vilka som läser den egentligen! Åh vilket bra knep.. Nu har han äntligen fått ur sig en lass :P men värt att komma ihåg till nästa gång.. KRAM

2011-11-11 | 07:58:22
http://dictumfactumbyk.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!