RIP Malta Buses!

Idag, den 3 Juli har Maltas omtalade, charmiga, gula bussar
försvunnit från ön & bytts ut helt & hållet mot nya fräscha bussar!!

.. Bra tycker jag med tanke på att dom flesta busschafförerna var totalt
efterblivna & dom flesta bussarna kändes som dom skulle braka ihop i vilken
sekund som helst.. På sommarna har det varit pest & pina att åka buss då dom
är fullproppade av folk & när det är minst 30 grader ute så har det blitt ungefär
det dubbla inne på bussen! Och det har heller inte funnits något tidssystem..
Ibland kunde man få stå & vänta i timmar för en buss skulle dyka upp &
ibland körde dom bara förbi för att dom inte "orkade" stanna!

..Men jag kan inte säga att jag inte kommer sakna dom på ett sätt iallafall,
dom äldsta bussarna som den nedan & priserna 47 cent har ju ändå varit
något som har varit charmigt för just Malta! .. Och jag vet inte någon turist
som inte har tatt kort på bussarna när dom har varit på semester :)

Dom borde ha sparat dom finaste bussarna eller iaf haft en
fin buss som kunde gått i turistområdet, Sliema- St Julians!



så här såg de gamla bussarna ut

.. och här är dom nya

.. Det kommer nog bli jättebra tillslut, det ska iaf bli skönt att det kommer
finnas AC på bussarna & att man kommer kunna få plats med en barnvagn..
Här finns all info om det nya buss-systemet, priser etc

Där fick ni lite Malta news-update,
de är inte vanligt här i bloggen ;)

Love .K

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!